Όποια αντίδραση έχεις…

Έχω μία τρελή επιθυμία να γράψω για τα γεγονότα που συμβαίνουν στη χώρα μου αλλά δεν ξέρω από που να ξεκινήσω. Είναι τόσα πολλά και διαφορετικά αυτά που θέλω να πω χωρίς να μπορώ να βρω τον τρόπο. Την σειρά που θα βοηθήσει για να γίνει κατανοητός ο λόγος μου, γιατί αν δεν ταξινομήσω όλα αυτά που σκέφτομαι θα φτιάξω σίγουρα μια άνοστη «Σαλάτα».

Θέλω καταρχάς να εκφράσω τη λύπη μου για τον άνθρωπο που έφυγε αρκετά νέος από τη ζωή συμμετέχοντας στα σημερινά επεισόδια και καλή ανάρρωση στον βαριά τραυματία αστυνομικό. Θα ήταν πολύ εύκολο να ισχυριστώ για τον πρώτο ότι από τη στιγμή που είχε καρδιακό πρόβλημα  τι ήθελε και πήγε εκεί, γιατί δεν κάθισε σπίτι του αφού ήξερε ότι οι έντονες στιγμές τον επηρεάζουν και χίλια δυο άλλα, αλλά δεν θα το κάνω! Είναι η αντίστοιχη νέα καραμέλα που κυκλοφορεί στα στόματα πολλών λέγοντας «..κι εσείς οι φοιτητές τι κάνετε;»! Σαν να μας ενοχοποιούν ρίχνοντας ευθύνες για την κατάσταση που έφτασε ως εδώ,λες και είχαμε εμείς το χρέος να σταματήσουμε το ΔΝΤ!

Επειδή είσαι φοιτητής δεν σημαίνει ότι πρέπει να κατεβαίνεις βίαια στους δρόμους έχοντας μαζί σου τη βουβουζέλα για αγκαλιά! Σχεδόν σε κάθε πορεία ήμουν εκεί έξω στο δρόμο. Στην διαδήλωση του πολυτεχνείου εκεί, στις συνελεύσεις των φοιτητών εκεί, στην κατάληψη σχεδόν πάντα θετική, στα αιτήματα των φοιτητών εκεί. Όπως ήσουν εσύ, έτσι ήμουν κι εγώ. Τώρα όμως είμαι «απών»! Δεν περπάτησα ενεργά στην πορεία και δεν ανέβασα τα ντεσιμπέλ της φωνής μου στα ουράνια. Να σπάσω τζαμαρία ούτε λόγος και να πετάξω πέτρες στην «Αστυν..όμοια» Ποτέ!

Σε αυτήν την δύσκολη εποχή που διανύουμε επιλέγω να μη βλέπω τηλεόραση, διαβάζω περισσότερο ίντερνετ και προσπαθώ με κόπο να μη το βάλω στα πόδια αφήνοντας την χώρα έρμαια των δυνάμεων.

Ο δικός μου τρόπος να αντιδράω πλέον σε όλο αυτό είναι το διαδίκτυο. Πρέπει να βρεις και εσύ έναν να σε εκτονώνει. Να δεις που θα σε βοηθήσει…  Το ότι δεν συμμετέχεις ενεργά στην πορεία δεν σημαίνει ότι δεν ενδιαφέρεσαι για τον τόπο αυτό, αρκεί βέβαια να κάνεις ΚΑΤΙ. Κάτι το οποίο θα είναι η δίκη σου αντίδραση σε όλο αυτό και πιστεύω πως είναι καιρός να το βρεις. Μην αφήνεις να σε επηρεάζουν εκείνοι που σε αποκαλούν αδιάφορη και μην πτοείσαι όταν σε θεωρούν απαθής! Εσύ απλά έχεις τον τρόπο σου ακόμα κι όταν αυτός είναι αθόρυβος. Και που ξέρεις..μπορεί η όλη αυτή ησυχία να βγάλει μαζεμένη την φωναχτή οργή της.

Φιλιά, Αντριάνα!

photos: http://www.photographyabdu.com/black-and-white-photography-lighting-techniques-for-black-and-white-photographylighting-black-and-white-photography-1 http://chimeres.infozine11welcome-to-the-undernet-antidrash dreamskindergarten.blogspot.com201108blog-post_2952.html

2 comments

  1. Αντριάνα μου χαίρομαι πολύ που διαβάζω το blog σου!
    Γράφεις με πολύ όμορφο τρόπο και μπράβο σου.
    Ωστόσο θα ήθελα να εκφράσω μια διαφωνία μου,ταπεινή μου γνώμη πάντα.
    Το διαδύκτιο, μπορεί να θέλουμε να πιστεύουμε οτι μας εκφράζει και οτι μέσα από αυτό εξωτερικεύουμε τα συναισθήματά μας, τις αντιρήσεις μας, τα όνειρά μας, τα πιστέυωμας. Και μπορεί όντως να είναι έτσι. Όταν όμως έρχεται στην πολιτική, ως μέσω έκφρασης, αγανάκτησης, ακόμη και ‘διαδήλωσης’ έχω τις διαφωνίες μου, οι οποίες μπορεί να δημιουργούν ένα τεράστιο χάσμα ανάμεσά μας. Λες οτι βρισκόσουν εκεί στις διαδηλώσεις, στις συνελεύσεις, στους αγώνες και μπράβο σου. Δεν λες γιατί σταμάτησες, αλλά όποιος κι αν ήταν ο λόγος επέλεξες να ‘διαμαρτυρηθείς’ μέσω του διαδικτύου. Τί ποιο ζωντανό όμως από την άμεση επαφή των ανθρώπων; Από τα διάφορα κομμάτια της κοινωνίας που συναντιούνται πρόσωπο με πρόσωπο,συζητούν, διαφωνούν, ακόμη και μαλώνουν, αγωνίζονται, διεκδικούν, γίνονται θύματα,θήτες,φωνάζουν ,συγκρούονται, μεγαλώνουν,ωριμάζουν; Μπορεί όλα αυτά να τα αντικαταστήσει το ίντερνετ και οι διαδικτυακοί τόποι; Μπορούν να γίνουν κοινωνικές ‘ζυμώσεις’ μέσω αυτου; Κι αν ναι, πώς είμαστε σίγουροι από πού ξεκινάνε κι οτι είναι δικές μας καθ’αυτές οι ιδέες; Πώς μας το εξασφαλίζει αυτό η ανωνυμία του διαδικτύου, όταν δεν βλέπω αυτόν με τον οποίο συνομιλώ και δεν γνωρίζω αν ειναι ο συμφοιτητής μου, ο πατέρας μου, ο εργαζόμενος στη τοπική εταιρία,ο καθηγητής μου; Πολλές ερωτήσεις, αλλά είναι οι προβληματισμοί μου σχετικά με την πολιτική δράση μέσω διαδικτύου. Ισως όντως επιλέγουμε να εκφραστούμε μέσω αυτού, αλλά πολύ φοβάμαι οτι εκείνοι που μας θέλουν έρμαια της μοίρας μας αυτό ακριβώς επιδιώκουν , γιατί όπου δεν υπάρχει πραγματικός κοσμος, δρόμος ,επαφη και φωνές, δεν υπάρχει και φόβος. Δεν σίωνται τα θεμέλια του συστήματος. Και επίσης είναι πολύ πιο εύκολο να παρασυρθούν οι πολιτικές δράσεις από μηχανισμούς δικούς τους μέσω του διαδικτύου σε πράξεις που εκείνοι επιδιώκουν. (Δεν θέλω να πω ποιοί είναι αυτοί, γιατί είναι μια άλλη μεγάλη συζήτηση, δεν θέλω επίσης να αναφερθώ στις πέτρες και τα επεισόδια, είναι κι αυτή αλλη μια. Αλλά να θυμάσαι οτι το να φωνάξεις δεν σε υποχρεώνει να πετάς πέτρες, και τα σπασμένα τζάμια για μενα δεν έχουν τίποτα το συμβολικό.) .Όπου λοιπόν υπάρχει αγανάκτηση και μεσολαβεί το ίντερνετ, καταφέρνει να γίνεται ένα μόνο πράγμα. Μέσο εκτόνωσης. Κι έπειτα σταματάει εκεί, αντι να γίνει οργανωμένος αγώνας πλαι με τον μαθητή, τον εργαζόμενο, τον φοιτητή, τον συνταξιούχο, τον άνεργο. Κι έτσι δεν αλλάζει τίποτα στην ουσία. Αυτό που τους φοβίζει είναι να συναντηθούν τα κομμάτια αυτά της κοινωνίας και να αποφασίσουν οτι θα τρίξουν τα θεμέλια του συστήματος, εκεί οπού βρίσκεται η ρίζα του κακού. Αλλά μέχρι τότε για αυτούς, υπάρχει και το ίντερνετ.

    Αντριάννα μου αυτά ήθελα να πω εν ολίγεις, συνέχισε να γράφεις, αλλά και να βρίσκεσαι στο δρόμο. ‘Ετσι θα μπορείς να συζητάς και να ακους και άλλες απόψεις, διαφορετικές ή ίδιες με την δική μου,απόψεις που εκφράζονται πολύ καλύτερα όταν είμαστε κοντά.

    Αναστασία

  2. Αναστασία μου, σου απάντησα στο email που έβαλες για να σχολιάσεις. Εύχομαι να απάντησα επαρκώς στις ενδιαφέρον απορίες σου και ότι άλλο θελήσεις να σχολιάσεις μπορείς ελεύθερα να το κάνεις. Φιλιάά :*)

Σχολιάστε

