«Ο Μικρός Πρίγκιπας»

Όταν ήμουν (πιο) μικρή, ο μπαμπάς μου κάθε μήνα μου έπαιρνε ένα βιβλίο. Το βιβλίο αυτό είχε κάθε φορά διαφορετικό περιεχόμενο μήπως καταφέρει και με «πιάσει» καταφέρνοντας με έστω και να ξεφυλλίσω κανένα. Όπως μου τα έφερνε, έτσι τα τοποθετούσα στη βιβλιοθήκη μου. Τα καθάριζα κιόλας που και που για να μη τα «φάει» η σκόνη. Ζώντας στο παρόν θυμάμαι με νοσταλγία εκείνες τις μέρες που μου έδινε τη σακούλα χαμογελαστός, γεμάτος αγωνία μήπως «ξυπνήσει» τη βιβλιοφαγία που έκρυβα τελικά μέσα μου. Τώρα βέβαια, όσο οξύμωρο κι αν ακουστεί, τα «ρουφάω» αλλά δυστυχώς δεν μου αγοράζουν πλέον βιβλία..μεγάλωσα βλέπεις! Το τελευταίο που αγόρασα (όταν είχα πάει να δω για φωτογραφικές μηχανές-για να μη ξεχνιόμαστε-) είναι «Ο μικρός Πρίγκιπας». Πριν μερικά χρόνια αν μου το έφερνε δώρο ένα είναι το σίγουρο, θα το τακτοποιούσα στην βιβλιοθήκη μου! Μα τι χαζή….πριν μισή ώρα το τελείωσα μέσα σε μιάμιση ώρα. Απόλυτα παιδικό…δεν το λες. Να το διαβάσει κάποιος μεγάλος..σχεδόν το αποκλείεις, αλλά ίσως ο παιδικός τρόπος γραφής του να είναι αυτό που το κάνει να ξεχωρίζει τόσο πολύ ώστε να φτάσει στην τριακοστή πρώτη έκδοση. Να το μελετήσω δεν πρόλαβα. Πρόλαβα όμως να σημαδέψω τα κομμάτια που βρήκαν στόχο στα σταυροδρόμια της λογικής και του συναισθήματός μου χωρίς φωτεινούς σηματοδότες. Παρακάτω, σου παραθέτω τα 10 χωρίς κάποιο σχόλιο δικό μου γιατί όσα είναι τα κομμάτια, τόσα θα μπορούσαν να είναι και τα posts μου…

 

1*  «Οι μεγάλοι με συμβούλεψαν να παρατήσω τα σχέδια με τους βόες…και ν’ασχοληθώ καλύτερα με τη γεωγραφία, την ιστορία, την αριθμητική και την γραμματική..έτσι λοιπόν στα έξι μου εγκατέλειψα μια υπέροχη σταδιοδρομία ζωγράφου. … Οι μεγάλοι δεν καταλαβαίνουν ποτέ τίποτα από μόνοι τους και είναι κουραστικό για τα παιδιά να τους εξηγούν ξανά και ξανά. Έτσι, έκανα στη ζωή μου ένα σωρό επαφές μ’ένα σωρό σοβαρούς ανθρώπους. … Στεκόμουν στο επίπεδό του. Του μιλούσα να μπριτζ, για γκολφ, για πολιτική και γραβάτες. Κι ο μεγάλος χαιρόταν που γνώριζε έναν τόσο λογικό άνθρωπο»

2* «Όταν ένας αστρονόμος ανακαλύπτει έναν απ’αυτούς, του δίνει για όνομα έναν αριθμό. Τον φωνάζει για παράδειγμα, «ο αστεροειδής 325″. …αυτόν τον αστεροειδή τον είχε δει μία και μοναδική φορά ένας Τούρκος αστρονόμος το 1909. Είχε κάνει τότε μία σοβαρή παρουσίαση…όμως κανείς δεν τον πίστεψε, εξαιτίας της φορεσιάς του. …ξανάκανε την παρουσίαση του το 1920 ντυμένος μ’ένα πολύ κομψό ρούχο. Τούτη τη φορά όλοι συμφώνησαν μαζί του»

3* «Στους μεγάλους αρέσουν τα νούμερα…δεν ρωτάνε ποτέ τα ουσιώδη…ρωτάνε: «πόσο χρονών είναι;…πόσα κιλά ζυγίζει; Πόσα κερδίζει ο πατέρας του;» τότε μόνο νιώθουν ότι τον γνωρίζουν»

4* «Όταν είναι μεσημέρι στις Ηνωμένες πολιτείες, όλοι το ξέρουν, ο ήλιος στη Γαλλία βασιλεύει.»

5* «…ένας κύριος κόκκινος σαν τομάτα. Δεν έχει ποτέ μυρίσει ένα λουλούδι. Δεν έχει ποτέ κοιτάξει ένα αστέρι. Δεν έχει αγαπήσει κανέναν. Δεν έχει κάνει ποτέ τίποτα άλλο εκτός από προσθέσεις…Όμως δεν είναι άνθρωπος, είναι μανιτάρι!»

6* «Πρέπει να απαιτείς από τον καθένα αυτό που καθένας μπορεί να δώσει.»

7* «Ο τέταρτος πλανήτης ήταν…του επιχειρηματία. «Πεντακόσια εκατομμύρια…,δεν θυμάμαι τι. … Εγώ είμαι σοβαρός άνθρωπος, δεν ασχολούμαι με σαχλαμάρες. Δύο και πέντε εφτά…». »

8* «Αυτόν..θα τον περιφρονούσαν όλοι οι άλλοι..ωστόσο είναι ο μόνος που δεν μου φάνηκε γελοίος. Ίσως γιατί δεν ασχολέιται μόνο με τον εαυτό του».

9* «Αν τα δύο δισεκατομμύρια των κατοίκων της Γης στεκόταν όρθιοι και κάπως στριμωγμένοι…θα χωρούσαν άνετα σε μία δημόσια πλατεία με έικοσι χιλιάδες μίλια μήκος και είκοσι χιλιάδες μίλια φάρδος. Θα μπορούσες να στοιβάξεις την ανθρωπότητα και στο μικρό νησάκι του Ειρηνικού.»

10* «Για όλους τους ανθρώπους τ’αστέρια δεν είναι τα ίδια. Για εκείνους που ταξιδεύουν είναι οδηγοί. Για κάποιους άλλους δεν είναι παρά μικρά φωτάκια. Για άλλους, που είναι σοφοί, είναι προβλήματα. Για τον επιχειρηματία μου ήταν χρυσάφι. Όμως όλ’ αυτά τ’ άστέρια σωπαίνουν. Εσύ θα έχεις τ’αστέρια που δεν έχει κανένας…»

φιλιά, Αντριάνα!

photo: http://users.uoa.gr/~nektar/arts/tributes/antoine_de_saint-exupery_le_petit_prince/  http://markaki-articles.blogspot.com/2008/11/blog-post.html  http://www.fortunecity.com/victorian/essex/115/princeindex.htm  http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%9F_%CE%9C%CE%B9%CE%BA%CF%81%CF%8C%CF%82_%CE%A0%CF%81%CE%AF%CE%B3%CE%BA%CE%B9%CF%80%CE%B1%CF%82

Σχολιάστε

