Όλα είναι μια επιλογή…

Αυτή τη φορά, θέλω να σου μιλήσω για τις επιλογές. Για όλα αυτά που κάναμε χωρίς να είναι απόλυτα θεμιτή επιλογή μας. Για τις φορές που κάναμε πράγματα γιατί απλά έπρεπε και όχι γιατί το θέλαμε και αποτύχαμε.

Για τις φορές που κάναμε το ίδιο πράγμα δεύτερη φορά από επιλογή αυτή τη φορά με αποτέλεσμα να πετύχουμε! Ή ακόμα κι αν δεν πετύχαμε με τη δεύτερη και πετύχαμε με την τρίτη, τέταρτη, πέμπτη προσπάθεια. Ότι μπορεί να είναι για τον καθένα η επιτυχία. Όση αντοχή κι αν έχει.

Σε ότι κι αν μου έλεγαν ότι ΠΡΕΠΕΙ να το κάνω, το έκανα με μεγάλη πειθαρχία αλλά ποτέ δεν τα κατάφερνα καλά. Γι’αυτό άλλωστε δεν ήμουν ποτέ καλή μαθήτρια.  Η αλήθεια είναι όμως, ότι σε πολλά πράγμα που έκανα από υποχρέωση κατά το παρελθόν, τώρα στο παρόν τα κάνω από επιλογή.. Θέλεις να σου πω ένα παράδειγμα; Στο τελευταίο χρόνο των μαθημάτων του χορού που πήγαινα, παρακαλούσα τη μαμά μου να τα σταματήσω γιατί δεν άντεχα άλλο την όλη φάση. Πλέον όμως, συζητώ με την καθηγήτρια μου για την πτυχιακή που θα πάρω πάνω στο χορό νηπίων.

Δεν ξέρω αν είναι αναποδιά, αλλά είναι σίγουρα πράξεις που τώρα αποτελούν επιλογή σου ενώ πριν όχι.  Και τι μου ήρθε σήμερα να σου μιλήσω για όλα αυτά; Θα καταλάβεις διαβάζοντας το παρακάτω..

«Γράφεις σκέψεις… Εκφράζεις συναισθήματα… Μοιράζεσαι απορίες… Δημιουργείς εντυπώσεις, απόψεις, διαφωνίες, γέλιο, δάκρυ, αγανάκτιση, όνειρα ή και κάποιες φορές ζωντανή εικόνα καθημερινής ζωής που εκτυλλίσετται μπροστά στα μάτια σου..

Όλα αυτά τα καταφέρνεις με μια σελίδα χαρτί που για κάποιους, απλά θα γράψεις ιδέες γενικές, και που για κάποιους άλλους, θα εκφραστείς, θα φωνάξεις.. Μη μασάς.. Μη θυμάσαι την φάτσα της δασκάλας σου που έναν ολόκληρο χρόνο περίμενε από σένα κάτι που δεν μπορούσες τη δεδομένη στιγμή να της προσφέρεις, ούτε το αγχωμένο- απορημένο πρόσωπο της φουκαριάρας της μάνας σου που παρασυρόταν από τα λόγια της δασκάλας και «κυνηγούσε» ένα καλό αποτέλεσμα στην προσπάθειά σου για την «Έκφραση- Έκθεση»!! Το ταλέντο εξελίσσετται, το πιστεύω.. Και τα αποτελέσματα είναι αυτά που διαβάζω εγώ, όπως κι άλλοι φαντάζομαι, κάτι βράδια που δεν μπορείς να κοιμηθείς, κάτι άκυρες στιγμές που απλά θέλεις έστω κι έτσι να διαβάσεις τις σκέψεις της φίλης σου και να τη βοηθήσεις όσο μπορείς.

Να συνεχίσεις γιατί.. ο άνθρωπος… όσο μεγαλώνει τόσο μαθαίνει, όσο μαθαίνει τόσο ωριμάζει (με τον δικό του ρυθμό ο καθένας!), όσο ωριμάζει τόσο κερδίζει εμπειρίες (ή και το αντίστροφο κάποιες φορές), όσο κερδίζει εμπειρίες τόσο πιο σοφός γίνεται, όσο πιο σοφός γίνεται τόσο πιο πολλά έχει να μοιραστεί και να μεταδώσει στους γύρω, όσο πιο πολλά έχει να μοιραστεί και να μεταδώσει στους γύρω τόσο πιο φίλος γίνεται, όσο πιο φίλος γίνεται τόσο πλησιάζει στην ευτυχία… Αυτή την ευτυχία εύχομαι κι εγώ σε σένα.. Φιλιά, Κ.»

Εντάξει, οΚ. Είναι αυτό που σου έλεγα και τις προάλλες. Όσα δάκρυα δεν μου έφευγαν για χρόνια, μου φεύγουν τώρα μαζεμένα.

Ναι, ναι φίλη μου, αυτό που σίγουρα δεν φαντάζεσαι για μένα είναι ότι στο σχολείο οι εκθέσεις μου ήταν οι χειρότερες στην τάξη.

Θυμάμαι σαν τώρα τη στιγμή που ήρθε η φιλόλογος με το γραπτό στο χέρι να  λέει «Μα δεν καταλαβαίνω τίποτα απ’όσα γράφεις! Τι εννοείς με όλα αυτά;;;». Ή μετά το άλλο..κάθε φορά που πήγαινε η μαμά μου να ρωτήσει στο σχολείο, της έλεγαν «…-βαριά ανάσα-…τι να σας πω; Καλά τα πάμε, είναι ήσυχη στην τάξη αλλά να(!) τα γραπτά της είναι μη χειρότερα!!».

Για χρόνια που λες φίλη μου, άκουγα το πόσο άσχημες εκθέσεις γράφω, μέχρι που ήρθε η στιγμή να ζητήσω ένα κείμενο από μία άλλη φίλη μου και να μου στείλει αυτό που πριν λίγο διάβασες. Κείμενο που μου ξύπνησε αναμνήσεις και μου έδωσε την αφορμή να μοιραστώ μαζί σου κάτι που ίσως να μην το έκανα ποτέ.

Είναι οι Επιλογές που λέγαμε και στην αρχή. Το πόσο πραγματικά θέλουμε να κάνουμε αυτό που κάνουμε ήδη. Αλλά και για το πόσο αξίζει να δίνουμε κομμάτια του εαυτού μας, σε κάτι, το οποίο δεν αποτελεί αγαπημένη επιλογή τουλάχιστον για το παρόν.

Φιλιά, Αντριάνα!

http://www.youtube.com/watch?v=D_Bj8wrXslk

photo: http://www.lifo.gr/guests/u10258/26268 http://historiasenvivo.blogspot.com/ http://yiannis63.wordpress.com/2009/01/12/%CE%B5%CE%B9%CE%BC%CE%B1%CE%B9-%CE%B5%CE%B3%CF%8E16-%CF%87%CF%81%CE%BF%CE%BD%CF%8E%CE%BD/ awesomepictures.me

Σχολιάστε