με ξένο τρόπο

«Άνοιξε το!

Γύρνα τις σελίδες του κι ας μη το διαβάσεις απ’ την αρχή.

Μύρισέ το!

Όλο και κάπου θα πέσει το μάτι σου χωρίς να το επιδιώξεις.

Μην είσαι τόσο ανάποδη!

Βρες το βιβλίο που σου αρέσει πιο πολύ και διάβασέ το πάλι απ’ την αρχή, θα καταλάβεις κι άλλα.

Προσπάθησε να αποφύγεις όσο περισσότερο μπορείς τα ηλεκτρονικά βιβλία γιατί θα έρθει εποχή που τα πράγματα θα γίνουν απόλυτα και θα σκεφτόμαστε ακόμα πιο πολύ το αν μπορούμε να μπούμε στο βιβλιοπωλείο ή όχι.

Κατέβα στον Λευκό Πύργο και μπες στο [τάδε] μαγαζί που έχει μόνο επιστημονικής φαντασίας και διάλεξε αυτά που αφορούν το διαδίκτυο.

Δες!»

 

ΥΓ1: Κι ένιωσα τόσες τύψεις που διάβασα ότι έκλεισε ένα από τα παλαιότερα βιβλιοπωλεία της Αθήνας, και τόσο άσχημα που τα τελευταία βιβλία που αγόρασα ήταν από μεγάλο πολυώροφο εμπορικό κέντρο, και τόσο ανήσυχη που όλο και πιο πολλοί αγοράζουν από το Άμαζον. Και τόσο περήφανη που μπήκα πρόσφατα σε βιβλιοπωλείο γειτονιάς για να πάρω δώρο. Και τόσο τυχερή που έχω στη μνήμη μου τυπωμένη την εικόνα της μεγάλης βιβλιοθήκης του μπαμπά μου, που απ’ τη μια πλευρά υπάρχουν αυτά τα horror-thriller-fantasy και από την άλλη τα άπαντα του Αισχύλου με του Ευριπίδη -κι ας μη τα διάβασα ακόμα. Και μπορεί να κάναμε επικούς καβγάδες γι’ αυτά τα ρημάδια τα βιβλία, και μπορεί όντως το θέατρο να μη διαβάζεται -όπως υποστηρίζει- αλλά να έχω ντάνες θεατρικά. 

ΥΓ2: Αλλά αλήθεια, δεν συγκρίνεται η αίσθηση του μικρού βιβλιοπωλείου με τη χαοτική εικόνα που επικρατεί στα μεγάλα και ψυχρά βιβλιοπωλεία. Και τη δεύτερη φορά που θα επισκεφτείς το ίδιο μικρό βιβλιοπωλείο, μπορεί και να σου βρουν αυτό ακριβώς που ψάχνεις, αυτό που σου αρέσει.

ΥΓ3: Και δεν ξέρω τι περισσότερο με ώθησε να γράψω αυτό το κείμενο… Οι τύψεις μου για τις (λίγες, η αλήθεια είναι) επιλογές μου; Η θλίψη μου για τη φτώχεια (δεν εννοώ την οικονομική) που όλο και μεγαλώνει; Η παρουσίαση παιδικού βιβλίου που παρακολούθησα χθες το πρωί (και το θεώρησα τόσο σπάνιο πράγμα από τη στιγμή που βρίσκονται όλα στο διαδίκτυο); Τα βιβλιοπωλεία που χρεοκοπούν; Τα πανεπιστήμια που δεν θα δίνουν άλλο συγγράμματα; Πραγματικά, δεν ξέρω τι.

ΥΓ4:  Και θέλω να κλείσω το κείμενό μου με το παρακάτω tweet: Gregory Farmakis @gregoryfarmakis
  Να με συγχωρέσετε, αλλά το πρόβλημα δεν είναι ότι έκλεισε η «Εστία». Το πρόβλημα είναι ότι δεν άνοιξε ακόμα «amazon.gr».

 

Φιλιά, Αντριάνα!

 

13 thoughts on “με ξένο τρόπο

  1. Λυπηρό μέν, αναμενόμενο δέ. Αν δείς το top 10 σε πωλήσεις για το 2012 θα καταλάβεις. Ο κόσμος δεν θέλει αξιόλογα, καλαίσθητα βιβλία. Θέλει fast food. Ψυχογιός και Πατάκης, Χρυσηίδα Δημουλίδου και Λένα Μαντά και δώστου και πάμε.
    Όσο για το amazon, τα ‘χουμε ξαναπεί. Όσο υπάρχει τέτοια αισχροκέρδεια από (μερικούς) εγχώριους, καλά κάνει ο κόσμος και αγοράζει από το διαδίκτυο.

    Μπάι δε γουέι ο πατέρας σου πρέπει να’ναι σπουδαίος τύπος – κι αυτό το ‘χουμε ξαναπεί.

    1. αναμενόμενο ε; δεν είδα το top 10…θα το δω όμως.
      Ναι, αλλά αυτοί που αγοράζουν τα ονόματα που ανέφερες είναι αξιόλογα βιβλία για εκείνους, αλλιώς δεν θα τα έπαιρναν. Διαφέρει το «καλαίσθητο» στους ανθρώπους.

      *ο πατέρας μου πιστεύει δύο πράγματα, ότι τα horror-thriller-fantasy είναι καλής ποιότητας βιβλίου και ότι αν το κείμενο του Αριστοφάνη δεν έχει από δίπλα καμιά 57235486 σχόλια δεν αξίζει να το διαβάσεις σαν ένα μυθιστόρημα -το θυμάμαι ότι το έχουμε ξαναπεί.

      1. Το «καλαίσθητα» πήγαινε στην στοιχειοθεσία, στο δέσιμο, στην ποιότητα χαρτιού και εκτύπωσης, γενικά την αίσθηση που αφήνει στα μάτια και τα χέρια σου ένα καλοφτιαγμένο βιβλίο, και όχι στο περιεχόμενό του.

  2. κρίμα. Πολύ λυπάμαι για αυτό. Φοβάμαι όμως ότι όλοι λίγο ή πολύ έχουμε βάλει το λιθαράκι μας σε αυτά. Οδεύουμαι σε μια εποχή που φοβάμαι ότι δεν μου αρέσει καθόολου!!!!!!!!

    1. *ναι, έχουμε βάλει το μικρό/μεγάλο λιθαράκι μας …
      **περνάω φάση στην καθημερινότητά μου που δεν μου αρέσει καθόόόλου…

      Καλησπέρα V 🙂

    1. Μα τι ωραίο βίντεο!! Και πόσο διδακτικο!
      Σε κάποιες στιγμές γέλασα κιόλας(και το έχω τόσο ανάγκη αυτές τις μέρες).

      Καλησπέρα μάγισσα:–)
      Φιλια!!!

  3. Η αλήθεια είναι πως ο εκσυγχρονισμός θα μας κοστίσει. Δεν ξέρω αν θα μας καταστήσει φτωχούς πνευματικά, δεν το νομίζω, αλλά σίγουρα θα μας στερήσει ποικίλα συναισθήματα.
    Αλλά ότι γίνεται, το επιλέγουμε να συμβεί, οπότε …
    Να έχεις μια όμορφη ημέρα Αντριανάκι. Φιλιά.

    1. ο εκσυγχρονισμός από μόνος του όχι, το πως θα τον χρησιμοποιήσουμε όμως εμείς, ίσως ναι….
      φυσικά και το επιλέγουμε:)
      Καλησπερααααααα
      χχχχχ

  4. Να σου πω την αλήθεια Αντριάνα μου και εγώ στενοχωρήθηκα πολύ. Είμαι λάτρης των βιβλίων και περνάω πάρα πολλές ώρες σε βιβλιοπωλεία. Λατρεύω αυτά τα μικρά βιβλιοπωλεία που μεταδίδουν ζεστασιά και θαλπωρή , που ο αέρας μυρίζει από τα φύλλα των βιβλίων και που σε κάνει να ξεχνιέσαι από τα προβλήματα έστω και για λίγο.
    Πολύ κρίμα.
    Καλό απόγευμα κοριτσάκι μου.

    1. αυτό ακριβώς…να μπαίνεις στο μαγαζί και να μυρίζεις τη μυρωδιά απ’τις σελίδες. Να ακους το ξεφύλλισμα και να νιώθεις το βάρος τους. .. . έχει άλλη αίσθηση το μικρό βιβλιοπωλείο.

Σχολιάστε

