Κινήσου γι’ άλλα…!

Η επαφή απαιτεί ανθρώπους και οι άνθρωποι με τον καιρό ξεχνούν τη σημασία της. Παγώνουν και αποκτούν στάση αδιάφορη απέναντι σε μια αγκαλιά ή ένα χάδι που τολμάει κάποιος να τους δώσει. Άλλες φορές ξεχνούν κιόλας ν’ ανταποδώσουν. Περνούν οι μέρες ψυχρές. άχαρες. Κοίτα λίγο δίπλα σου και ρίξε μια γρήγορη ματιά τριγύρω, να δεις τι συμβαίνει. Παρατήρησε ανθρώπους και πρόσεξε την κίνηση τους. Εκεί. Μια ματιά αρκεί. Κίνηση με στυλ, κίνηση αργή, κίνηση με νεύρο που άλλοτε μετατρέπεται σε νεύρα, κίνηση με ποικιλία που ο καθένας βάζει μέσα της το δικό του τρόπο, διάθεση και χαρακτήρα. Η κάθε ηλικία έχει τη δικά της θέματα στην κίνηση του σώματος αλλά όλοι έχουν την ανάγκη να κινηθούν.

tumblr_mn8956cxQp1qc9rjdo1_400

ΥΓ1. Απέναντί μου ζευγάρια από μικρά κοριτσίστικα ματάκια και μέσα τους βλέπω όλο τον κόσμο μαζεμένο. Θέλουν να μιλήσουν, να διεκδικήσουν, να κεντρίσουν με νάζι την προσοχή της κυρίας τους (ακα κυρά-Anti) και στρογγυλοκάθονται μπροστά μου με τα μικρά άκρα τους μαζεμένα σε στάση λωτού.

tumblr_mljsxkjoIh1qc9rjdo1_400

ΥΓ2. Αναπνοές..Εκπνοές..Ανοίγματα..μικρά κουτεπιέ που επιδιώκουν την καμπύλη κι ακόμα πιο μικρά δαχτυλάκια να τεντώνονται με στόχο. Παρατηρώ τη θέλησή τους να μοιάσουν τις μεγάλες μπαλαρίνες και πάνω στον πειραματισμό της πιρουέτας σκοντάφτουν. Τσακίζονται στο πάτωμα. Και γελούν. Γελώ κι εγώ μαζί τους χωρίς να με παρεξηγούν. Και ξεχνούν τα χτυπημένα γόνατα, σηκώνονται με πείσμα. Πείσμα να πετύχουν τη στροφή στις μύτες των ποδιών τους και με ρωτούν με αληθινή ανησυχία αν τα χέρια τους σχηματίζουν σωστά τον κύκλο πάνω από τον κότσο των μαλλιών τους ή αν είναι το σωστό πόδι στο σωστό σημείο. «Κυρία κυρία…κοίτα καλέ κυρία είναι σωστά τα πόδια μου; Βόλεψέ τα μου εσύ. Να κάνουμε κι εκείνες τις στροφούλες που κάναμε προχθές αλλά όχι τα κύματα γιατί είναι πολύ δύσκολα αυτά καλέ κυρία…Ουφ κουράστηκα». Είναι περίεργα να μάθουν αν ξέρω την Barbie-Μπαλαρίνα, αν μπορώ να τους μάθω τις κινήσεις της, τα πετάγματά της στο αέρα και κάπου εδώ νομίζω ότι ονειρεύονται κι έναν Κεν πάνω στ’ άλογο, που έρχεται για να τις σώσει. Έχουν ανεκτίμητο ταλέντο στο να φτιάχνουν ιστορίες.

tumblr_mjdz0g2Umo1qc9rjdo1_500

ΥΓ3. Τους γυρνάω το μάθημα από μπαλέτο σε κινητικό αυτοσχεδιασμό κι όταν δεν νιώθω το αυστηρό βλέμμα της επιτήρησης επάνω μου, δίνουμε όλες μαζί ρέστα παίζοντας το μαγικό δράκο, φτιάχνοντας χιόνι από χαρτί και εντάσσοντας τυχαίες πλαστικές καρέκλες στο παιχνίδι μας. Αναπαράγουμε τις φωνές των ινδιάνων για να δυναμώσω την αναπνοή τους και από την ατέρμονη ενέργειά τους δυσκολεύομαι να τις βάλω να το ψιθυρίσουν. Φωνάζουμε, τσιρίζουμε, χανόμαστε στο ηχητικό πεδίο που δημιουργούμε οι ίδιες και νιώθω τόσο χαρούμενη που βρίσκουν ενδιαφέρον σε αυτά που κάνουμε από δική μου επιλογή.

tumblr_mknqo9yj4Z1r5lj2jo1_500

ΥΓ4. Τις φορές που κρατάω στα χέρια μου παιδικά σώματα νιώθω τόσο πλούσια…είναι τόσο μικρά, τόσο ευέλικτα, τόσο εύπλαστα, τόσο αληθινά και τόσο θεληματικά να δοκιμάσουν. Τα μικρά παιδιά τολμούν, δοκιμάζουν, πειραματίζονται με ο.τι καινούργιο τους δώσεις και είναι αφοπλιστικά ειλικρινείς μαζί σου. Αυτό που τους αρέσει θα στο πουν κι αυτό που δεν του αρέσει, επίσης, θα στο πουν. Από την πρώτη στιγμή που έχεις παιδιά μπροστά σου, καταλαβαίνεις πόσο σπουδαία είναι ακόμα και με τα απλά τους. Θέλουν να σε εντυπωσιάσουν, να σε κερδίσουν, να σε πάρουν με το μέρος τους και το κάνουν αυτό χωρίς ίχνος ανταγωνισμού στο βλέμμα τους.

tumblr_mkvtnlXYdf1ryfinto1_500

ΥΓ5. Τα έχω ένα ένα στην αγκαλιά  μου και ψάχνω με τα δάχτυλά μου τα κοκαλάκια που δημιουργούν την οροσειρά της σπονδυλικής τους στήλης και πιέζω τις ενώσεις τους. Γαργαλιούνται, γελούν, αναπνέουν βαθιά και τα παθαίνω κι εγώ αυτά μαζί τους. Μου μιλούν ακατάπαυστα και διαπραγματεύονται μαζί μου λόγους και αιτίες, που τους κάνω αυτήν την κίνηση μασάζ τώρα και μετά προτιμώ την άλλη. Είναι περίεργα τα παιδιά ντε! Χωρίς να το επιδιώκουν μού δίνουν κινητικές ιδέες, που τις παίρνω και τις βάζω σε αναμονή για την επόμενη φορά που θα συναντηθούμε στο μάθημα χορού. Τους δίνω χρόνο και περιθώριο να εκφραστούν. Να μου εξηγήσουν τι είναι αυτό που έχουν στο μυαλό τους και τι θέλουν να δείξουν με την κίνησή τους. Επιδιώκουν το διαφορετικό και τολμούν να κινηθούν με τρόπο που εγώ ως μεγαλύτερή τους, ούτε καν είχα σκεφτεί να κάνω.

tumblr_mm27jsoGwp1s5difko1_500

ΥΓ6. Είναι τόσο όμορφο να βλέπεις τη θεωρία να μετατρέπεται σε πράξη και τα ζωγραφισμένα σώματα βιβλίων να αποκτούν ψυχή στο χώρο, βρίσκω τόσο ενδιαφέρον στο ανθρώπινο σώμα, που ακόμα και σ’ ένα παγκάκι να με αφήσεις με τις ώρες, θα παρατηρώ τα σώματα των περαστικών και θα προσπαθώ να σκεφτώ-φανταστώ αν ο κάτοχός του έχει κάνει κάτι για να το φροντίσει. Κάθε σώμα μπορεί να κινηθεί, για κάθε στόχο υπάρχουν ανάλογες κινήσεις και είναι τόσο γοητευτικό όταν οι κινήσεις αυτές ξεφεύγουν από τις συνηθισμένες.

tumblr_mhpglo9AvY1qdk1qco1_500

ΥΓ7. Εστίασε στη απλά, δώσε την απαραίτητη σημασία στη φίλη σου και μοιράσου μαζί της απόλυτες στιγμές ξεγνοιασιάς. Αυτά θέλει το καλοκαίρι…

 

Τα φιλιά μου, Αντριάνα!

 

 

photos by: Vanda Vintage tumblr

 

8 comments

  1. Και πίσω από κάθε σώμα παιδιού, νέου, μεσήλικα ή ηλικιωμένου, υπάρχει η ίδια ψυχή που ζητά μια αγκαλιά, λίγη προσοχή, μια καλή κουβέντα για να χαμογελάσει ευτυχισμένο!

    Τι όμορφο κείμενο Αντριάνα, σου ενέπνευσαν οι μικρές σου χορεύτριες!

    ΑΦιλάκια και να έχεις ένα χαμογελαστό Σ/Κ! 🙂

    1. Το σώμα ζητάει μάγισσα…
      Το κάθε σώμα ζητάει…
      Κι όσο ασχολούμαι μαζί του τόσο αναγνωρίζω τις επιθυμίες του…
      Ο άνθρωπος πολλές φορές θέλει να κρυφτεί μέσα -ή και πίσω μπορεί να υποστηρίξει κάποιος- από το σώμα του, απλά οι σύγχρονοι ρυθμοί και τρόποι ζωής δεν του έχουν μάθει ότι η κίνηση «μιλάει» περισσότερο από το λόγο, είναι και πιο ειλικρινής κιόλας…
      Μου ενέπνευσαν για πολλά και χαίρομαι που αυτό φάνηκες μέσα από τις λέξεις μου:-)

      Καλο ΣΚ να έχεις και φιλιά πολλά χχχ

  2. Χορεύοντας ανάμεσα στην αθωότητα και την ζωή. Γλυκύτητα, στυλ, λίγη ένταση, πείσμα και αρμονία αυτά εισέπραξα εγώ! 🙂
    Πάντως έχω μια ένσταση, να την κάνω; Θα την κάνω!!
    Γιατί βρε Αντριανάκι μου, όλες έναν Κεν δεν ψάχνουμε; Ίσως όχι της Barbie, μα τον δικό μας Κεν, τον πρωταγωνιστή στην δική μας ιστορία…
    Να περνάς όμορφα και πάντα στους αλλιώς και αλλιώτικους ρυθμούς σου.
    Μάκια.

    1. «χορεύοντας ανάμεσα στην αθωότητα και την ζωή» … τι ωραία το έθεσες!
      ΚΑΙ ΤΙ ΩΡΑΙΑ ΛΟΓΙΑ ΓΡΑΦΕΙΣ ΠΑΡΑΚΑΤΩ, ΤΙ ΩΡΑΙΑ ΛΟΓΙΑ!
      χμμ… νομίζω πως όχι, δεν ψάχνουμε έναν Κεν. Έναν σύντροφο, ναι. Κι εσύ, κι εγώ, κι ο άλλος…αλλά πολλές φορές νομίζω οτι αυτός ο Κεν έχει πάρει τη μορφή του σούπερ-ήρωα, τη λύση πασπαρτού για την κάθε μας επιθυμία. δεν ξέρω, μπορεί να κάνω λάθος…

      Καλημέρα και καλό ΣΚ:-)
      χχχχ

  3. Καλήμερα Αντριανα ένα θα πω όλα μέσα μας, γύρω μας, θέλουν μια αφορμή για να πάρουν (μπρος) ..Εσύ είσαι αιτία και αφορμή για κάτι τέτοιο ναι ..Είσαι τρόπος ναι ..1000 εικόνες ζωγράφισες μέσα μου …Σε ευχαριστώ ! ! Πόσο ναι ποσό θα ήθελα να διαβάσω κάτι δικό σου και να μην με αρέσει για να σου πω διάφορα …Γελιααα…

    1. Σαφώς, όλα μέσα μας είναι. Ο,τι λέμε, ότι κάνουμε, ο,τι ζητάμε… Μια αφορμή, μια αιτία, έναν στόχο, κάτι που να μας ενεργοποιεί να πράξουμε.
      Εγώ σ’ ευχαριστώ για τα λόγια σου:-)
      Καλημέρααααααα
      χχχ

  4. μου αρέσει που γράφεις την αλήθεια σου και τη γράφεις, χωρίς »στρογγυλέματα». Η κοφτή γραφή -και το έχεις-είναι περισσότερο απογειωτική, από οποιοδήποτε »ονειρικό γλυκαντικό» και φαίνεται πως την αφαπάς αυτή..με τις αιχμές.
    Σας αφιερώνω μικρή φίλη κάτι, έτσι εις ανταπόδοση….(αναδημοσίευση από το Κόσκινο)

    Νίκος Κυριακίδης, Ιστορία αγάπης
    Posted by Το κόσκινο on January 25, 2013

    196933_10151616599673452_1700079875_n

    Λάτρεψε τον βασανιστή της
    Δεν αφέθηκε σε γλυκερές αγκαλιές
    Πάντα έκλαιγε το βράδυ.
    Ο βασανιστής της,
    λάτρεψε αυτήν που τον βασάνιζε
    άπλυτος πήγαινε μετά, σε πιο βρώμικες συνουσίες
    εφιαλτικά τα όνειρά του.

    1. χαίρομαι που σου άρεσει ο τρόπος μου γιατί πολλές φορές η αλήθεια χωρίς «στρογγυλέματα» ενοχλεί ή δημιουργεί μια αθέμιτη αίσθητη.
      Σ’ ευχαριστώ πολύ για την αναδημοσίευση! Θα μπω σε λίγο να περιηγηθώ και στο κόσκινο:-)

      Καλό βράδυ :–)

Σχολιάστε

